Thursday, October 28, 2010

Menguruskan Dealer Baru...

Antara cara untuk recruit dealer baru terutama yang tinggal jauh dari kita atau branch or yang sibuk dan minta kita uruskan.

Pertemuan 1
1) Ambil particular new dealer - Nama,IC,Email, Phone dulu dan photostat IC 
2) Minta new dealer sign authorization letter for collection
3) Minta new isikan form new dealer (bawa or download dari website)

Dari jauh
4) Lock price dengan sms or call branch bila new dealer dah confirm harga dan items - hantar sms dengan brief particular pasal date/time/jenis dan kuantiti items + current price dan customer name sbb nak cepat sblm harga berubah dan cc kepada new dealer
5) Hantar detail new customer dengan sms kepada PG cc kepada new dealer
6) Tunggu PG hantar Sales Order ke new dealer dan cc kepada kita
7) Bila dah confirm order betul - minta new dealer bank in duit dan pegang original payment slip or transfer dalam akaun kita dan tolong bayarkan dan pegang original payment slip.
8) Fax or email payment slip kepada branch manager yang kita order

Buat appointment dengan PG untuk collect items 
Option 1 - New dealer ambil sendiri jika dia ada masa : TAMAT PROSES

Option 2 - New dealer serahkan original payment slip dan kita tolong ambil dengan authorization letter

Option 3 - Kita bawa authorization letter dan ambil (jika new dealer transfer duit kepada kita dan kita tolong bayarkan) ni yang terlalu sibuk dan jauh. 

Pertemuan 2
Serahkan semua order/resit kepada new dealer - TAMAT PROSES

TRUST and HONESTY amat penting.


Hubungi:


Mohamad Bin Ismail
0174199498


Asmaliza Abdullah
0137799498

No comments:

Post a Comment